fredag 15. januar 2010

Stafett – og å bygge fjell

fredag 15. januar 2010

Næmmen, har du sett – det er et nytt år allerede – og det selv om tiden har stått fast her inne på bloggen min siden november. Vel blåst og vel overstått til alle, når jeg nå krumler meg ut av hulen min.

Solskygge sendte meg en stafettpinne og et spark bak her forleden, i forbindelse med Petunias nyoppstartede sitatstafett. De som får pinnen oppfordres til å lage et lite innlegg med sitat eller ordtak, og med et bilde som illustrerer dette ordtaket/sitatet. Man skal gi stafettpinnen videre til to nye sitatutøvere og linke tilbake til Petunia når oppdraget er utført, slik at hun kan føre oss opp på listen.

Jeg trodde egentlig jeg måtte gå for et dikt i dag, siden nesa mi har vært dypt nede i “Samlede dikt” av Kolbein Falkeid en lang stund. Men så fant jeg likevel et annet sitat, av Konfucius for øvrig, som jeg synes er både klokt og viktig sagt. For meg sier det noe om viktigheten av å ha tro på at de små tingene kan bli store hvis man jobber sakte, men fremadrettet mot et mål. Jeg vet ikke om jeg akkurat vil bære kurver med grus hver dag, men kanskje heller små barnehjerter så jeg kan bygge hele mennesker.

 

“Bær hver dag en kurv grus til samme sted, og du kan bygge et fjell.”

Varde

Stafettpinnen sendes videre til Fru Storlien og Myk Start, som jeg er helt sikker på flommer over av gode ideer, bilder og sitater.

7 kommentarer:

Petunia sa...

Et nydelig bilde til et flott sitat. Det sitatet der, har jeg virkelig kjent på kroppen.
Hehe!
Vi hadde en knaus som vi ville ha bort her på tomten slik at vi fikk større parkeringsplass og jeg bestemte meg for å gå i gang. Gjennom en hel sommer, kjørte jeg trilebårlass med stein og jord til den andre siden av hagen og jammen fikk vi ikke bort knausen. Nå ble det ikke noe fjell der vi flyttet massene til for der jeg dumpet det, var det ganske bratt, men vi fikk en fin liten flat mark der:)
Nå hører det med til historien at det ble så bra det vi gjorde at vi bestemte oss for å ta vekk mer av den siden på tomten som knausen var, men da bestilte vi mann med gravemaskin;)
Takk for at du tok imot stafettpinnen og for at sender en videre.
Ha en strålende helg!

Neglecta sa...

Velkommen til meg Petunia! Det hørtes ut som om du hadde en god mosjonssommer med trillingen din. Og tja, sitatet passer vel egentlig for mann i gravemaskin også det. ;o) God helg til deg også.

Anonym sa...

For et fantastisk fint sitat :) Jeg har en korktavle hjemme som består av kun sitater og ordtak. De stokkes om på, for noen dager passer noen bedre enn andre. Men idag fikk jeg meg et nytt, og det fikk hedersplass midt på tavlen, fremst :)

God helg videre, Neglecta :)
Som alltid en fryd å ha en så fin gjemmeplass som her :)

Stor klem fra Mylian :)

Neglecta sa...

Gode Mylian, så godt å se deg lure i skyggene her igjen! =o) Egentlig en genial idé du har der, med sitatkorktavlen. Det er jo så mange fine, men de har en tendens til å bli borte for en. Så får du flytte på det nye favorittsitatet når du har bygget fjellet ditt. For det er det helt sikkert at du kommer til å gjøre!

Anonym sa...

Jeg har satt av hver mandags morgen til å stokke om på sitatene, så hver mandag byttes det litt, og gjenglemte dukker opp :) Alle burde hatt en sånn tavle :)

Det er godt å luske her igjen, jeg storkoser meg her inne :)

Stor helgeklem fra frydefull Mylian :)

Anonym sa...

Et flot sitat - med mening..

Anonym sa...

Jeg har ventet på nye innlegg fra deg :)

Ser du er igang igjen. Flotters!

HappyGneis.

Legg inn en kommentar

 
◄Design by Pocket Distributed by Deluxe Templates