søndag 5. juli 2009

Varme vampyrer og motorsykler

søndag 5. juli 2009

Vampyrer liker seg i varmt vær. Mine vampyrer er intet unntak – bortsett fra når det nærmer seg sengetid og de skal henge seg etter føttene i køyesenga si. Drapert i hvite, gjennomhullete helsetepper svetter de seg inn i søvnen, selv med vinduet på vidt gap. Det sier seg selv at det kan gå rundt for noen og hver.

Sent i kveld hørte vi det tuslet oppe i annen etasje og at lyset på badet ble slått på. Etter en lang stund uten lyder ovenifra, gikk jeg opp for å høre om alt sto bra til, men badet var tomt. Imidlertid lå Minstemann Vampyr halvvåken i senga si med stjernelyset på og lurte på hvor lykkesteinen hans var. Jeg fant den til ham på stolen ved siden av senga, han fikk viklet løs den svette armen fra helseteppet og lukket hånda si rundt steinen. Det var søvntunge øyelokk, men smil om munnen, da jeg spurte om det var han som hadde vært på do;

   - Jeg vet ikke hvordan jeg klarte det, mamma, men jeg trodde jeg satt i sidevogna på en motorsykkel!

Riktignok kan det være trekkfullt i dette huset vinterstid, men jeg håper ikke det blåste motorsykkelfart på badet. Likevel er det jo godt å høre at toalettet er nokså komfortabelt for små rumper, selv når kroppen ikke vet om den sover eller er våken. Da jeg slukket lyset og gikk ned igjen, tenkte jeg at det var fint at han satt på do og drømte om sidevogner. Det ville nok ikke vært like artig å sitte i ei sidevogn og drømme om do.  

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
◄Design by Pocket Distributed by Deluxe Templates